Monday, February 17, 2014


Rindukan Adam Zafran yang handsome,..matang dan beriman?...

Mr Dud Next Door

Bab 6

            Maya berlari ke muka pintu apabila mendengar bunyi enjin motosikal. 

“Kak Ju dah balik!  Horee!”

Kenapa budak ni seronok sangat nampak aku ni?  Ke dia nak aku jadi mak dia?  Eh, jangan.  Aku tak nak mamat pokai tu!  Julia tersenyum.  Senyum yang dibuat-buat.

“Kakak dah makan?”

“Belumlah.  Tunggu Kak Ju!”

Pehal pulak tunggu aku ni?  Habislah, dia dah suka aku ni.  Aku gak yang ngada baik sangat kat dia.  Baik aku buat-buat garang.  Eh, sian pulak!  Anak yatim tu!

Maya membuntuti Julia masuk ke dalam bilik.  Julia membuka tudung.  Menguraikan rambutnya yang terkurung di dalam anak tudung sejak pagi itu.

“Kak Ju ni cantiklah!” Maya tersenyum.

Aduyaiii, puji-puji lagi pulak tu!

“Betul ke Kak Ju cantik?”

“Cantik arr.  Macam dalam drama petang-petang tu.  Siapa tah.  Fathia kan?  Hidung dia mancung macam Kak Ju!”

Aku Macam Nur Fathia?  Biar betul ni?  Confius mak cik!

Julia bergerak ke depan cermin yang diletakkan berdiri di biliknya.

“Betulkan, Kak Ju macam pelakon tu?”

“Ye ke?  Tipulah kakak ni.”

“Kak Ju sukalah tu, kakak puji. Kan?  Kan?”

“Tak adalah.  Kak Ju bukan jenis perasan.  Jomlah makan.  Mak cik masak apa?”

“Tak tau.  Tadi kakak nampak mak cik beli ikan!”

 

            “Mak cik dah makan?”

“Dahlah.  Makan dengan pak cik tadi.  Kakak yang tak nak makan.  Nak makan dengan Kak Ju!”

Julia melihat dua bungkusan polistrin di atas meja.

Mr. Dud beli apalah tu untuk anak dia?

“Ayah beli apa untuk kakak ni?”

Julia memegang sebungkus polistrin.

“Tak tau.  Pagi tadi ayah beli dua bungkus.  Pak cik makan satu tadi.  Ni tengahari ayah bagi satu bungkus.  Kakak tak nak.  Kakak nak makan masakan mak cik.  Masakan mak cik sedap!”

Jawapan Maya menyesakkan Julia.  Boleh tahan budak ni.  Mak mesti sayang gila kat dia!  Bahaya, bahaya!

Julia meletakkan kembali bungkusan polistrin yang dipegangnya.  Tudung saji dibuka.  Ikan bawal masak merah, sayur taugeh goreng dan sambal belacan terhidang di atas meja.  Julia mencedok nasi untuk Maya dan dirinya.

“Ambiklah lauk!”

“Tapi ikan tu macam pedas aje!” Maya berwajah suram.

Julia kembali memegang polistrin di atas meja. 

Bihun goreng lagi?  Ni Dud bihun goreng ke?  Sib baek ni ada ayam goreng! 

“Ni ayah beli ayam goreng.  Nak?”

Maya tersenyum.

“Amboi, dah macam anak-beranak mak nengok kamu Ju!” Jaliah yang tiba di dapur, tersenyum meleret.

“Apa mak ni.  Cakap bukan-bukan.  Nanti timbul salah faham.  Jangan, mak!”

“Alah, apa salahnya.  Kalau dah jodoh!” Jaliah ketawa.

Maya tersenyum.  Entah faham entah tidak akan gurauan Jaliah.

 

            Petang itu Jaliah menggoreng pisang sebagai sajian minum petang.  Maya masih tidak berenggang dari Julia, berada di bilik.  Fikiran Jaliah tertumpu kepada nasib Maya.  Macamanalah nanti kalau Maya dapat mak tiri yang jahat?  Atau pun ayah dia tu tak boleh pakai.  Haruan makan anak?  Kesiannnya budak tu!

“Opps!  Mujur tak hangus!”

Jaliah dengan cepat menterbalikkan pisang goreng di dalam kuali.  Haruman pisang goreng yang lazat menguasai ruang dapur.

Kerja apa pulak Si Zafran tu?  Naik motor saja!  Ish, kalau kahwin, boleh ke bagi makan bini?  Kalau tak kahwin, bahaya budak Maya tu!  Aku tak percaya betul dengan laki sekarang ni!  Lagi-lagi yang dah kenal benda tu!

“Apa yang awak fikir tu, Ja?  Abang balik pun, awak tak perasan!”

Salman menarik kerusi di depannya.

“Kus semangat.  Kut iya pun, abang ni, bagilah salam.”

“Sedap nampaknya pisang ni!  Budak-budak mana?”

“Budak-budak mana pulak?”

“Maya dengan Julialah.  Kan dua-dua budak-budak!”

“Ada dalam bilik tu!  Maya tu saya tengok suka sangat dengan Ju.  Tak boleh berenggang!”

“Dia rindu emaknyalah tu.  Kesian.  Kecik-kecik dah yatim.”

“Itulah yang saya fikir tadi.  Saya risaukan Si Maya tu, bang.  Zafran tu kena kahwin.  Takut saya, kalau jadi apa-apa kat budak tu!”

“Jadi apa pulak?  Ish, sampai ke situ pulak awak ni!”

“Kaum bapa memang kurang sensitif bab ni, bang.  Kaum ibu ni,..ha seriau dengan anak-anak yang duduk dengan ayah saja.  Abang tak tengok tv?  Baca surat khabar?  Fesbuk, WhatApps?”

“Janganlah kata macam tu.  Doa tu, Ja.  Kita harap yang baik saja pada Zafran tu!”

“Ni kejap lagi saya nak check rumah tu!”

“Check buat apa pulak, Ja oi!”

“Checklah.  Dah bersih ke belum!  Boleh ke budak perempuan tidur di situ.  Yang penting bilik Maya.  Bilik untuk duda tu, saya tak kisah!”

“Awak ajak sekali ke ketua lorong kita tu?”

“Tak payah.  Senah dah serah tugas kepada saya pagi tadi!” Jaliah ketawa.  Cukup bersedia dengan usikan dari suaminya itu.

 

            ****

            Zafran di rumahnya.  Katil bujang beserta tilam telah siap bercadar.  Cadar berwarna merah muda itu adalah pilihan Amira dulu.  Zafran tersenyum puas. 

Bilik untuk Maya telah siap.  Tentu mak cik ketua lorong tu puas hati nanti.  Tidaklah Maya terpaksa tumpang rumah orang lagi.  Dibuatnya dia check bilik aku macamana?  Kantoi!  Ah, aku okay saja tidur di lantai alas tilam.  Mak cik tu mesti faham kan?”

“Assalamualaikum!”

Alamak!  Dia datang dah!  Kacau betullah!

Pintu dibuka pantas oleh Zafran.

“Waalaikumussalam!  Oh, mak cik.  Masuklah.”

Maya berlari masuk ke dalam rumah. 

“Boleh mak cik masuk?”

Tanpa menunggu jawapan Zafran, Jaliah masuk ke dalam rumah.  Jaliah mencari Maya yang telah hilang dari pandangannya.

“Cantik tak mak cik?”

“Errr,..boleh tahanlah.” Jaliah agak janggal untuk berpura-pura.  Bagi Jaliah, bilik Maya itu ‘ala-ala’ saja.  Sepatutnya perlu ada meja tulis untuk Maya belajar.  Biar pun Jaliah tidak terpelajar, dia sedar akan keperluan seorang anak untuk belajar.  Begitulah yang dilakukan terhadap Hani, Julia dan Shamsul dahulu.

“Boleh Maya balik, mak cik?”

Zafran menanti jawapan Jaliah penuh debar.

“Bolehlah.  Nanti dah ada duit, beli meja tulis untuk Maya.  Kesian dia.  Nak belajar macamana!”

Aku agak dah!  Dia mesti tak puas hati punya ni! 

Zafran tersenyum tawar.

 

            “Mak cik balik dululah.  Jaga anak kamu ni elok-elok.  Sayang mak cik tengok Maya tu!”

“Err,.mak cik,..”

“Ada apa?” Jaliah yang telah sampai di muka pintu, berhenti melangkah.

“Saya nak minta tolong mak cik, boleh?”

“Tolong apanya?  Nak mak cik carikan calon?”

Aduh, orang tua ni!  Tak habis-habis lazernya!

“Saya bawak lori, mak cik.  Pagi saya hantar Maya pergi sekolah.  Balik, van ambik dia.  Takut jugak, dia duduk rumah sorang-sorang.  Boleh dia duduk dengan mak cik sampai saya balik?”

“Erm,..”

“Saya bayarlah mak cik.  Dengan makan dia tu!”

“Mak cik bukan berkira sangat.  Boleh sangatlah.  Mak cik pun bosan duduk sorang-sorang.  Ju tu kadang balik lambat!  Koko lah, sukanlah.  Macam-macam hal di sekolah tu!  Pada hal guru ganti je pun.”

“Terima kasih mak cik.”

“Mak cik balik dulu!”

Maya berlari ke muka pintu. 

“Bye-bye mak cik!”

“Seronok duduk rumah mak cik tu?  Sampai tak ingat ayah!”

“Seronok sangat!  Mak cik dan pak cik baik.  Kak Ju lagi baik.  Cantik pulak tu.  Kami tidur sekatil.  Nanti kakak boleh tidur lagi dengan Kak Ju?”

Zafran diam.

Cantik ke perempuan sombong tu?  Senyum pun tak nak.  Mentang-mentanglah aku pokai!

“Mana boleh kacau orang selalu.  Nanti diaorang pun tak suka kita.  Kakak ni!”

“Tapi Kak Ju suka kakak!  Sayang kat kakak.  Ayah jangan jeles arr,..”

“Pandailah kakak tu.  Kak Ju ada cakap ke dia sayang pada kakak?  Kakak perasan kot n!”

“Kak Ju tak cakap.  Tapi kakak tau lah!” Maya menjawab yakin.

 

            “Esok kakak mula sekolah tau.  Esok pagi ayah hantar kakak ke sekolah.  Balik naik van.  Ayah tunjuk van yang mana esok!  Lepas tu van akan turunkan kakak di rumah mak cik.  Kakak duduk kat situ sampai ayah balik tau!”

“Kenapa ayah tak ambik kakak?”

“Ayah bawak lorilah kakak.  Tak tentu waktu rehat.  Boleh kakak ye?”

Maya mengangguk, tanda setuju.

“Tapi kakak lagi suka, ayah yang ambik kakak.  Naik motor ayah!”

“Bila hari Sabtu dan Ahad kan boleh naik motor!  Ayah bawa kakak jalan-jalan.  Setuju?”

“Tak sekolah, kakak nak naik motor dengan Kak Ju.  Mesti best jalan-jalan dengan Kak Ju!”

Sayang betul kat perempuan sombong tu!  Mau satu hari nanti, disuruh aku kahwin dengan perempuan tu.  Kakak ni,..macam-macamlah!

“Malam ni ayah masak?”

“Haalah.  Dapur dah ready.  Master chef Zafran in the house!” Zafran ketawa kuat.

“Nasi goreng lagi?”

“Okay,.kakak nak makan apa?”

“Mee goreng sedap!”

“Itu kalu, kita beli kat kedai mamaklah ye?”

“Ayah ada duit lagi?’”

Zafran tersentap dengan soalan Maya.

“Kita kena berjimat, ayah.  Kan ayah baru nak kerja!”

“Setakat beli mee goreng tu, ayah ada duit lagi.  Kakak jangan risau tau!”

Maya tersenyum. 

“Rindu mamalah.  Makin jauh dari kubur mama kan, ayah?”

“Nanti bila cuti sekolah, kita ziarah kubur mama, ye?”

“Boleh bawa Kak Ju sekali?”

Apa ke hal nak bawak perempuan sombong tu pulak?  Dah kronik kakak suka perempuan tu!

“Manalah Kak Ju kakak tu nak ikut.  Lainlah pergi shopping!”

“Kalau macam tu, bila ayah gaji, kita pergi shopping dengan kak Ju ye?”

Shopping dengan perempuan sombong tu?  Kopaklah duit aku.  Dahlah gaji ciput!

“Boleh tak, ayah?”

“Ye lah-ye lah.  Sayang sangat dengan kakak tu.  Siapa nama?”

“Julia.  Kak Ju cantik!”

“Cantik ke?  Ayah tengok besa-besa aje!”

 

            ****

            Julia di biliknya.  Seperti malam-malam sebelumnya selepas menjawat jawatan sebagai guru ganti, Julia akan memilih baju awal untuk dipakai ke tempat kerja.

Nak pakai baju apa ni?  Boring betul asyik pakai baju kurung aje ni!

Julia menarik sepasang baju kebaya berwarna ungu cair. 

Haa, ni baru ok.  Baru Cikgu Zaini pandang aku sikit!  Esok pakai tudung shawl lah.  Biar cun!

Zaini satu-satunya guru bujang di SMK Taman Selasih, tempat Julia bekerja.  Sebagai guru lelaki, saham Zaini adalah tinggi.  Ini adalah kerana bilangan lelaki yang menjadi guru adalah sedikit, sedangkan guru perempuan ramai.  Peluang Julia mendampingi, dan seterusnya memiliki Zaini adalah tipis.

“Zaini pandang ke guru ganti?  Aduyaii betullah!”

Julia menggosok kebaya kesayangannya perlahan.  Cukup berhati-hati.  Julia tidak mahu peristiwa bajunya terbakar akibat berangan berulang lagi.  Selesai menggosok pakaian, Julia membaringkan badannya ke katil.  Penat dan lesu tubuhnya kerana pulang lewat dari sekolah hari itu.

Tak dapat nak borak dengan kakak hari ni.  Cepat pulak Mr.Dud tu ambik anak dia hari ni?  Rindu kat Maya!

“Eh, aku ni.  Biar betul!  Sayang dah ke kat budak tu?”

Jangan Julia, kau nak hidup kat rumah sebelah yang buruk tu ke?  Kau nak Kak Hani kau gelakkan kau?

Julia tersenyum sendiri.  Apalah aku merepek ni?  Baik aku fikir cara nak ngorat Zaini.

Eleh, takat Zaini apa barang?  Bukan kau nak lelaki kaya?  Suara hati Julia bersuara lagi.

Zaini pun aku belum tentu dapat, ni kan pula lelaki kaya.  Mimpilah aku.  Ah, mengarut semua tu.  Baik aku tidur.  Harap-harap Zaini tegur aku esok.

Julia menarik selimutnya.  Mengharapkan pagi esok yang menanti, memberi sinar indah di dalam hidupnya.

“Selamat malam Nur Julia Arina!”

 

             Pagi itu Julia bernyanyi kecil sewaktu keluar dari bilik.

“Mak, Ju pergi dulu, ye?”

“Eh, cantik kamu hari ni.  Di sekolah ada apa?  Hari Guru ke?”

“Hari Guru apanya.  Tu kan bulan May.  Pakai cantik nak ceriakan dirilah, mak.  Mak tak suka anak mak ni cantik?  Comel?”

Jaliah tersenyum.

“Kamu nak pikat ayah Si Maya ke?” Jaliah ketawa.

“Mr.Dud pokai tu?  Sorry ye.  Ju ada mangsa lain.  Ni ok sikit!”

“Ju jangan cakap macam tu.  Diterbalik Allah hati Ju nanti, Ju yang terkejar-kejar duda tu.  Mak ok saja.  Siapa yang Ju nak pikat tu?”

“Adalah.  Cikgu di sekolah.”

Julia menghulurkan tangan kepada Jaliah.

“Ha, jangan bawak motor laju-laju!”

 

            “Selamat pagi Kak Ju!”

Julia tersenyum memandang Maya yang telah berada di atas motosikal Zafran.

“Ayah tengok, Kak Ju cantik hari ni!”

Zafran diam, tidak memberi sebarang respons.  Julia agak malu.  Cepat-cepat Julia memakai topi keledar.  Zafran mula memandu motosikalnya.

“Bye-bye Kak Ju!”

Julia sekadar membalas lambaian tangan Maya.

Budak ni.  Tak habis-habis promote aku kat ayah dia.  Malukan aku aje.  Dibuatnya duda tu ingat aku betul-betul suka kat dia, haru!  Ah, lantaklah dia nak perasan.  Yang penting Zaini aku ni!  Tak kan tak boleh melutut kat kaki aku kot!  Aku ni cun.  Cuma kureng gaya aje.  Al-maklum, pokai!

“Alamak!  Dah tujuh lima minit.  Lambat lagilah aku ni!”

Dengan pantas kunci motosikal dimasukkan.  Motosikal yang ditunggang Julia meluncur laju.  Jaliah yang berdiri di muka pintu menggelengkan kepalanya.

“Masih Minah Rempit budak tu rupanya!”

 

            Setelah menulis kedatangannya di pejabat, Julia berjalan pantas ke bilik guru.  Mengingati waktu pertama, dirinya tiada kelas, Julia berjalan berlenggang.  ‘Control ayu’!  Itu perkataan yang sesuai menggambarkan keadaan Julia sewaktu berjalan.

“Pewittt!” Cikgu Razak yang boroi dan meniti waktu untuk pencen menegurnya.

Julia tersenyum kelat.  Tua nak ‘M’ ni nak buat apa?  Buang karennn betul!  Tak ingat diri tu dah Isyak ke?

Julia hanya berani melontarkan kata-kata tersebut di dalam hatinya saja. 

Tak kan nak cakap depan-depan.  Diadunya pada Pengetua, terus aku kena buang kerja.  Mana pula Si Zaini ni?  Dibuatnya hari ni, dia ada kursus ke?  Bawak budak kat mana-mana ke?  Rugi-rugi aku pakai cun hari ni.  Baju cun lain mana ada!

Julia tiba di bilik guru.  Matanya melilau memandang tempat duduk guru-guru lelaki.  Tiada kelibat Zaini di situ. 

Aku buat kerja dululah.  Kalau dah jodoh nampak dia hari ni, tak ke mana kan?  Julia memujuk hatinya sendiri.  Buku rekod mengajar dikeluarkan dari beg.  Julia tekun menulis rancangan pelajaran harian untuk hari itu.  Ingatan Julia terhadap Zaini hilang seketika.

 

            Jam menunjukkan pukul 10.20 pagi.  Waktu rehat bagi pelajar-pelajar telah tiba.  Perut Julia berbunyi.  Lapar pulak.  Kang kena berasak di tangga kantin dengan budak-budaklah ni!

Julia melangkah laju menuju kantin.  Masuk saja di ruang makan untuk guru, Zaini tersenyum memandangnya.  Dada Julia berdebar kencang.

Control, control, control Ju!  Aku tak boleh obvious sangat suka dia ni.  Malu Bedah.  Imej wanita Melayu Terakhir perlu dipelihara. 

Julia membiarkan saja Zaini memandangnya.  Tangan Julia lincah mengambil nasi dan lauk.  Julia duduk di meja yang telah dihuni beberapa guru perempuan.

“Cantik Julia hari ni.  Macam nak bertunang aje!” Cikgu Latifah menguntum senyum.

“Tak adalah.  Akak ni,..Buat saya malu aje!”

“Dah ada belum?” Cikgu Latifah bertanya soalan yang mencemaskan Julia.

Nak jawab apa ni?  Zaini mesti dengar ni, jawapan aku!

“Belum!  Akak nak carikan ke?”

“Ha, dengar tu Zaini, Julia ni solo lagi!” Cikgu Hafsah pula bersuara.

“Ish, apa akak ni.  Apa kaitan saya dengan Zaini?”

“Eh, mestilah ada kaitan.  Zaini saja satu-satunya cikgu bujang.  Kamu nak cikgu sebelah Zaini tu ke?” Cik Latifah ketawa besar.

“Nak saya pun apa salahnya.  Ada lagi kosong dua!” Cikgu Razak mencelah.

Ada kosong lagi dua?  Mean?   Err,..lagi mau gatal...nak muntah ijau lah!

“Dia dah ada dua bini ke?” Julia berbisik kepada Cikgu Hafsah.

Cikgu Hafsah mengangguk.

 “Hati-hati, laki dua bini ni bahaya!” Cikgu Latifah pula berbisik kepada Julia.

“Oii,..Apa yang dibisikkan tu?  Tak baik mengumpat tau!” Cikgu Razak melaung dari mejanya.  Sememangnya lelaki tua dan beristeri dua ini miang.  Lihat sahaja, Zaini yang masih solo.  Tidak langsung miang seperti Cikgu Razak.

Aduh, yang solo senyap, yang tua nak ‘M’ pulak banyak songeh! 

Julia mula menyuap nasi ke mulut.  Cikgu Razak dan Zaini berlalu dari ruang makan guru.

Uhh, lega!

 

            Julia melangkah meninggalkan kantin, menaiki tangga menuju ke bilik guru.

Tak apalah Zaini tak tegur aku pun.  At least dia nampak aku yang pakai kebaya cun ni!  Mesti malam ni, kau ingatkan aku, Zaini handsome oi!

Julia tiba di mejanya.  Kelas berikutnya hanya akan bermula pada pukul 12.10 tengahari.  Banyak masa ni.  Nak buat bajetlah kalau dah dapat gaji.  Mesti habis tiga bulan baru dapat gaji.  Harap-harap kuranglah cuti umum, dapatlah aku gaji banyak sikit.  Nak beli handphone baru.  Taklah aku malu.  Ni orang asyik tanya aku ada WhatsApp ke tak.  Aduyaiiii...!

Julia menulis anggaran gajinya untuh tempoh tiga bulan.

Sebulan -20xRM 100.00= 2k

Hehe                      -2k x3                     =6k

Oklah tu.  Beli handphone baru dalam 1K

Bagi mak 1k

Bagi ayah 1k. 

Shopping 1k

Baki 2k.  Harap-harap kalau kurang pun, dapatlah 5.5k.  Huhuhu...

Maya?  Oh ya, kawan baikku itu.  Bolehlah jalan-jalan dengan dia.  Bajet untuk Maya seratus ajelah.  Masa pergi shopping tu, suruh Maya mintak duit ayah dia sikit.  Hahaha,..pandai pulak aku ni!  Eh, Zaini idamanku masuk bilik gurulah.  Dia tak nak tegur aku ke?

Ekor mata Julia mengekori langkah Zaini hingga Zaini duduk.  Aduh, nampak belakang dia pun, oklah.  Macam orang zaman dulu bercinta, nampak bumbung rumah pun hilang rindu.  Hahaha!

 

            Apa kata aku tegur dia?  Eh, buat-buat mintak sesuatu kat dia.  Kontrak latihan pelajar ke?  Tapi dia ajak subjek PJK.  Apa ke kaitannya dengan subjek BM dan Sejarah aku ajar ni?  Macamanalah nak tegur dia ni?  Kentut betullah!

“Ha, berangan ye?”

Cikgu Razak yang boroi muncul di tepi meja Julia.

Julia tiba-tiba merasa geli-geleman.  Tidak seperti pagi tadi, yang hanya menyampah terhadap Cikgu Razak.  Setelah mengetahui Cikgu Razak beristeri dua, dan miang pula, Julia merasa geli tiba-tiba.

Perempuan tu rabun ke?  Sanggup jadi second kat cikgu yang boroi meniti senja ni?..  Berapa sangat gajinya.  Ngok punya perempuan...Opss..tak baik aku cakap camtu.  Mungkin cinta kot...

“Apa yang dimenungkan?”

Cikgu Razak masih belum bergerak.

“Gajilah.  Dah dapat gaji barulah ceria hidup ni!” Julia membelasah saja jawapan untuk soalan Cikgu Razak.

“If tak ada duit.  I boleh tolong.  Berapa you nak?”

I bagai!  Gelinya aku!  Macamlah banyak beno duit dia.  Udah le separuh usia baru dapat degree.  Banyak mana gajinya!  Julia masih lagi mengingati cerita tentang Cikgu Razak dari mulut Cikgu Latifah dan Cikgu Hafsah pagi itu. 

“Waktu sambung degree lah, dia jumpa cikgu andartu sambung degree dengan dia.  Kesian bini dia kat rumah lintang-pukang mengajar dan sara anak-anak.  Dasar jantan gemuk!” Kata-kata Cikgu Latifah masih terngiang-ngiang di telinga Julia.  Julia tersenyum sendiri.

“Tadi kata tak ada duit, ni senyum pulak!”

“Tak banyak duit.  Tapi masih ok.  Saya nak buat kerja ni!” nada suara Julia agak tinggi.

Cikgu Razak berlalu pergi.

“Berammm pun!  Nak buat apa kacau anak dara yang cun ni!” Julia mengomel perlahan.

 

            Okey tak watak manje-manje brutal Julia?..Cer komen,....

 

 

 

       

1 comment:

  1. Pesal ' cold ' sgt ju layan ayah handsome nih. X baik menyombong ju

    ReplyDelete